ad

Sunday, September 9, 2012


Bahagian 7: Kenapa Kedai Online?


Ramai yang tertanya-tanya mengapa perlu memilih kedai online sebagai platform untuk memulakan perniagaan? Mungkin terdapat kebanyakan bakal peniaga ingin menubuhkan perniagaan dengan mempunyai sebuah syarikat sekurang-kurangnya.

a) Kos Permulaan Yang Rendah
Kos permulaan yang rendah merupakan alasan utama kenapa anda perlu memilih kedai online dalam memulakan perniagaan. Risiko yang dihadapi juga rendah kerana tidak melibatkan kos permulaan yang tinggi.

Jika dibandingkan dengan jenis perniagaan lain seperti kedai francais, kedai makan dan lain-lain yang memerlukan modal yang lebih tinggi. Ini kerana setiap perniagaan konvensional memerlukan pekerja, alatan pejabat, menyediakan stok barangan dan pelbagai lagi. Ia   memerlukan kos permulaan yang besar berbanding jika anda membuka perniagaan di internet.

b) Saluran Pendapatan Baru
Dengan memilih kedai online ini, penjual dapat mencari satu saluran pendapatan yang baru sama ada secara tetap atau sampingan. Terdapat ramai juga pelanggan Lot.my yang terdiri daripada mereka yang sudah mempunyai pekerjaan tetap ataupun perniagaan sendiri.

c) Operasi Sepanjang Masa, Tanpa Sempadan
Perniagaan online juga adalah tidak terhad. Pembeli mempunyai masa selama 24 jam untuk membuat tempahan produk atau perkhidmatan. Penjual dapat menjalankan perniagaan pada bila-bila masa mengikut pilihan sendiri berbanding dengan perniagaan konvensional.

Selain daripada itu, kedai online ini boleh dilihat oleh serata dunia kerana ia merupakan perniagaan internet. Produk yang diletakkan di kedai online ini mampu dilihat dimana-mana negara jika ianya dilakukan secara strategik.

d) Personal Coaching Juga Disediakan
Jika anda tidak mengenali dunia internet dan menganggap ianya susah untuk dipelajari, kini anda boleh belajar segalanya dengan mudah. Bagaimana? Disini kami menyediakan sesi pembelajaran untuk anda memulakan langkah pertama didalam perniagaan internet.

Personal coaching merupakan kelas pembelajaran secara 1-to-1, dimana anda akan mempunyai kelas khas dengan tenaga pengajar kami. Di kelas ini, anda akan mempelajari cara membuka kedai online dan cara pemasaran di internet.

0 comments:

Post a Comment