ad

Monday, September 3, 2012


Bahagian 4: Tips Untuk Berniaga Di Internet


Sebelum memulakan sesuatu perniagaan, anda mestilah mengetahui langkah-langkah yang perlu diikut untuk memastikan perniagaan anda berjaya. Begitu juga dengan perniagaan internet, anda perlu tahu apa yang paling utama perlu anda tahu untuk memulakan perniagaan.

           a) Mentor
Anda perlu mempunyai mentor atau sifu untuk membimbing anda menguruskan perniagaan sehingga berjaya. Menurut pandangan jutawan internet yang telah berjaya, mereka mempunyai mentor atau idola masing-masing yang dijadikan sumber inspirasi dalam perniagaan internet mereka. Berasaskan kepada kejayaan mentor, anda akan lebih yakin dan berani untuk menjalankan perniagaan dengan  lebih teratur dan bersemangat.

b) Rakan Bisnes
Anda perlu sentiasa bergaul dengan mereka yang sudah mempunyai pengalaman bertahun-tahun dalam bisnes. Anda perlu sentiasa mencari rakan-rakan yang berwawasan tinggi dan mempunyai masa depan yang cerah. Bukanlah maksudnya penulis hendak memperlekehkan orang tapi sekadar motivasi untuk anda. 

c) Persembahan
Anda memerlukan sekurang-kurangnya satu header untuk laman web anda dan e-cover bagi produk anda untuk kelihatan professional. Laman web yang menarik mampu mengembangkan perniagaan internet anda dengan cepat hanya dengan meletakkan beberapa grafik yang berkualiti di laman web anda.

0 comments:

Post a Comment